Jeb!!kolmatta päivää siis täällä kurssilla mistä olen kertonut,vaikkei kukan varmasti näitä edes lue ja olen jopa jotain saanut aikaiseksi..siis me laitamme vasikat näyttely kuntoon ja perjantaina tulee joku ihme maatalous konsulentti koululle arvioimaan ne..klipatut ja totutetut eläimet jopa tänään kulkivat nätisti riimuissaan vaikka olikin 25 pakkasta..

Pesin ja öljysin vasikkani (vaimi)ja menin tekemään juuri tällepäivälle tungettua työvuoroani eli ruokkimaan pihattoon ja valmistamaan lypsy-aseman..lypsy meni hienosti ja sain ylpeänä opettaa kahta tyyppiä jotka eivät olleet koskaan lypsäneet..nyt väsyttää,eilen meni päiväunet neljän tunnin pituisiksi ja valvoin siis puoleen yöhön,puoli kahdeksan ylös ja hommiin puoli yhdeksäksi..

Siellä navetan perällä perimmäisessä nurkassa oli minun odotukseni,saliman piti poikia jo maanantaina muttei ole vieläkään..kokoajan kävin katsomassa sitä ja jo hetken olin varma että se alkaa mutta silti se vielä nousi syömään,ensimmäinen merkki poikimisesta on se että että ne lopettavat syömisen..huomenna aamulla olen jo ajoissa että ehdin hoitaa vasikkaa jos se on saapunut..siitä tulee ystävä nimeltään..olen varma siitä..ja jos on sonni niin se voi olla vaikka yyter tai jotain..nyt y ä ja ö nimen anto kirjaimet..vaikeaa.
Vaikeaa on myös päättää tulevaisuudesta..nyt olisi mahdollisuus lähteä täältä ja mennä oppisopimuksella töihin jonnekin..se olisi minua lähinnä oleva vaihtoehto koska haluan kouluttautua mutta en opi mitään teoriassa ja vihaan ylikaiken istumista hikisessä lukassa tekemättä mitään useita tunteja ja kun siihen yhdistää vielä sen etten opi niin elämäni aikaa menee hukkaan siinä liian paljon..ainoa asia mikä minua pidättelee on juuri se raha..minulla ei olevaraa nyt muuttaa omaan kämppään minnekään ja kotona asuminen ei ole edes mainittava vaihtoehto.haluan kauas sieltä..noh täytyy mennä väsäämään jälleen löydetyn harrastuksen,pinoismallien pariin jossa olen valmistelemassa dioraamaa eli kuvausta jostain tapahtumasta. Teen siihen sen 3D taloni viereen metsää ja hevosaitauksen jossa on hylätty hevonen,ihmiset ovat paenneet sodan jaloista jonnekin ja sinne perustetaan komentokeskus..siitä tulee hieno ja aion osallistua 3.3 tampereella pidettävään näyttelyyn..en kyllä dioraamalla mutta muilla malleilla.

Kai sitä on taas mentävä ,kämppikseni ainakin oli päiväunilla kun tulin..